3 Şubat 2014 Pazartesi

Hafta Sonu Safranbolu

Her insanın hayattan aldığı tatlar ve beklentileri farklıdır. Bana kendimi iyi hissettiren pek çok şey var yeri geldikçe bazılarından bahsettim. Bu kez en önemlilerinden birini konuşuyor olacağız: Tebdili mekan! Ne zaman bir şeyden sıkılsam veya böyle bir üzüntü beni sarsa moral kaynaklarımdan birisi yeni bir yer keşfetmek oldu (güzel alışkanlıklarımı seviyorum). Ne demiş şair? Gezmek bir reçete görmekse ilaç / Ruh ve bedene yapılır masaj / Gördüğün her yerde mola verince / Yaşarsın tarihi hayat içinde. Bu hafta sonu da aynı reçeteyi uygulamaya koydum  bir arkadaşımla Safranbolu'ya gittim. Nasıl gideceğinizi anlatmama gerek yok, zira hepimiz nerede olduğunu ve nasıl gidileceğini biliyoruz. Biz de cuma akşamından İstanbul'dan yola çıktık (yaklaşık 6 saat sürüyor) ve sabahın altısında Safranbolu yeni çarşıda ne yapacağımızı bilemez şekilde kalakaldık :). Yaşlı bir amca bizi sabah 4'te açılan bir pastaneye bıraktı (Yeni çarşıda Murat pastanesi). Sıcakkanlı bir garson bize sıcak börek ve çay getirdi. Daha güzel bir sürpriz ise, her sabah pasta, krema, salep vb. yiyecekleri yapmak için köyden getirdikleri sütten bize de ikram etmeleriydi. Sütün kokusunda çocukluğumun anıları canlandı, sanki hayatımda hiç süt görmemişim gibi iki kocaman bardak içtim utanmadan büyük bir keyifle :).

Birkaç saat zaman geçirdikten sonra Eski Çarşıya indik minibüsle. İner inmez meydandaki İmren şekercisinden eski çarşının haritasını aldık ve ilk durağımız Eski Kent Müzesi oldu (Eskiden Hükümet Konağıymış, yanda görebilirsiniz - bahçesinde bitirme projeleri gibi Osmanlı'nın 15 minyatür saat kulesi sergilenmekte). Sabah 9'da açılması gereken müzeyi 9:05'te açtıkları için müze görevlileri biraz mahcup oldular ve bizi de müzeyi ve saat kulesi gezimizden sonra kendileriyle çay içmeye davet ettiler. O soğuk havada müzenin içinde memleketimin misafirperver insanlarıyla içtiğimiz sıcacık çayın ve çayın yanında bize kızarttıkları sıcak ekmeğin ve köy peyniri zeytininin tadını başka nerede alabilirim bilmiyorum. Müzeden içim sıcacık ayrıldım gerçekten! Kendilerine bir teşekkürü borç bilirim!

Sonrasında elimizde bir harita Safranbolu eski çarşıda görülebilecek her şeyi gezdik: Kaymakamlar evi, saat kulesi, güneş saati, eski hapishane, yemeniciler arastası, Köprülü Mehmet Paşa camisi, çarşının içindeki butik sevimli dükkanlardan oluşan pazar yeri, çarşının tam ortasında yer alan (kervansaray gibi inşa edilmiş) Cinci Hanı, Cinci Hamamı vb. Çarşıda gezintimiz sona erince, Safranbolu'nun tam bir panoraması için Hıdırlık Tepesine çıktık. Tam buradayken açan güneş ve eski çarşının tarihi güzelliği dolayısıyla burada uzunca bir süre kalıp hafif esen soğuk rüzgarda safran çayı ve Bağlar gazozu içtik. Safranbolu'da Karadeniz'in batısından esen rüzgar safranla karışmış kokusunu getirir tarihin. Sayısız uygarlığa yurt olmuş Anadolu'nun kuzeybatısına doğru ilerledikçe insanı saran farklı havanın tam kalbinde duruyor Safranbolu.

Bizim gibi gezmeye gelmiş yerli turistlerden aldığımız tüyolarla yeni çarşıdan Bağlar minibüsüne binerek Tokatlı Kanyonu, İncekaya Su Kemeri ve Kristal Terası görmek için yola çıktık. Minibüsün bizi indirdiği yerden Kristal Terasa birkaç kilometre yürümemiz gerektiğini fark edince mecburen otostopla yola devam ettik :). Kristal Teras (Cam Seyir Terası) Tokatlı Kanyonu üzerine yapılmış 11 metre uzunluğunda bir cam teras (Bir benzeri de medyada gördüğümüz Grand Canyon üzerinde). Kristal Teras'ın manzarası bana Yunanistan'ın Meteora'sını anımsattı, ama doğruya doğru, Meteora da oldukça görülesi bir yerdir. Tokatlı Kanyonu kış mevsiminde bile güzel bir manzaraya sahipti, sanki sonsuza kadar iniyormuş gibi görünen merdivenlerden fantastik bir yolculuğa çıkar gibi indik (nasıl geri çıktık diye sormayın :) ).

Vaktiniz varsa -ki bu gezi bir hafta sonundan uzun sürmez- kesinlikle tavsiye ederim. Biraz yorucu ama bir o kadar eğlenceli bir hafta sonu kaçamağı için güzel bir adres (romantik değil ama turistik). İlkbahar aylarında, ağaçlar çiçeklenince etraf yeşillenince daha da güzel olduğunu duydum. Özellikle Tokatlı Kanyonu çok güzel oluyordur eminim. Hadi siz de kendinize bir gezi armağan edin!